gccift

gccift

gccift

gccift

ابزاری که مشکلات پروتز پا را شناسایی می‌کند

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۱۴ ق.ظ


به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، "شرکت ارتباطات راه دور آمریکا"(AT&T) با همکاری "کلینیک هنگر"(Hanger Clinic)، یک ابزار مستقل قابل اتصال به اینترنت ابداع کرده‌اند که می‌تواند به پزشکان در کامل کردن پروتز مورد نیاز بیماران کمک کند.

این ابزار کوچک، طوری طراحی شده که به شتاب‌سنج، چرخش‌نما و مغناطیس سنج مجهز است. با کمک این تجهیزات، امکان تشخیص و جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز پزشکان و شناسایی مشکلات مربوط به حرکت اندام مصنوعی فراهم می‌شود. از آنجا که این ابزار به شبکه شرکت سازنده متصل است، می‌تواند اطلاعات مورد نظر را حتی بدون نیاز به وای‌-فای و بلوتوث، بارگذاری کند. بیماران می‌توانند اطلاعاتی که ابزار آپلود می‌کند از جمله تعداد گام‌های خود را با کمک یک اپلیکیشن iOS ببینند.

"آرون فلورس"(Aaron Flores)، رئیس کلینیک هنگر گفت: همه افراد مبتلا به فلج اندام نمی‌توانند نگرانی‌ها و ناراحتی‌های خود را به طور کامل بیان کنند. بیشتر آنها، از پروتزی استفاده می‌کنند که کاملا جدید و ناآشناست. با بررسی دقیق اطلاعات مورد نیاز مانند سرعت حرکت، نیروی ضربه، جهت و چرخش پروتز، تجربه جدیدی در این زمینه برای بیماران فراهم می‌شود که امکان درمان بهتر آنها را فراهم می‌کند.

این فناوری، نخستین نمونه از نوع خود است و تنها در مورد پروتز پا کاربرد دارد. پژوهشگران در حال حاضر، این ابزار را روی پنج بیمار آزمایش می‌کنند تا نسخه بی‌نقصی از آن ارائه دهند.

انتهای پیام

منبع
  • gccift gccift