gccift

gccift

gccift

gccift

۱۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

مدیرعامل همراه اول تغییر می‌کند

بر اساس یک بررسی می‌توان زیبایی و برتری ریاضی را به ماشین آموخت. برای مثال الگوریتم یا ماشین، می‌تواند توالی‌های عددی جذاب را تشخیص دهد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۰۲
  • gccift gccift
آیا کشف آب در مریخ به‌معنای وجود حیات در سیاره سرخ است؟

براساس آخرین گزارش‌های آماری، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۸۹.۵ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی در بازار توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد.منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۴۲
  • gccift gccift


به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، "شرکت ارتباطات راه دور آمریکا"(AT&T) با همکاری "کلینیک هنگر"(Hanger Clinic)، یک ابزار مستقل قابل اتصال به اینترنت ابداع کرده‌اند که می‌تواند به پزشکان در کامل کردن پروتز مورد نیاز بیماران کمک کند.

این ابزار کوچک، طوری طراحی شده که به شتاب‌سنج، چرخش‌نما و مغناطیس سنج مجهز است. با کمک این تجهیزات، امکان تشخیص و جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز پزشکان و شناسایی مشکلات مربوط به حرکت اندام مصنوعی فراهم می‌شود. از آنجا که این ابزار به شبکه شرکت سازنده متصل است، می‌تواند اطلاعات مورد نظر را حتی بدون نیاز به وای‌-فای و بلوتوث، بارگذاری کند. بیماران می‌توانند اطلاعاتی که ابزار آپلود می‌کند از جمله تعداد گام‌های خود را با کمک یک اپلیکیشن iOS ببینند.

"آرون فلورس"(Aaron Flores)، رئیس کلینیک هنگر گفت: همه افراد مبتلا به فلج اندام نمی‌توانند نگرانی‌ها و ناراحتی‌های خود را به طور کامل بیان کنند. بیشتر آنها، از پروتزی استفاده می‌کنند که کاملا جدید و ناآشناست. با بررسی دقیق اطلاعات مورد نیاز مانند سرعت حرکت، نیروی ضربه، جهت و چرخش پروتز، تجربه جدیدی در این زمینه برای بیماران فراهم می‌شود که امکان درمان بهتر آنها را فراهم می‌کند.

این فناوری، نخستین نمونه از نوع خود است و تنها در مورد پروتز پا کاربرد دارد. پژوهشگران در حال حاضر، این ابزار را روی پنج بیمار آزمایش می‌کنند تا نسخه بی‌نقصی از آن ارائه دهند.

انتهای پیام

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ شهریور ۹۷ ، ۰۵:۱۴
  • gccift gccift
nopdqz

به گزارش خبرآنلاین،چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران از روز سه‌شنبه 6 شهریور کار خود را آغاز کرد و روز جمعه 16 شهریور به کار خود پایان داد. امسال تعداد شرکت‌کنندگان لیگ با رشدی حدودا 70 درصدی مواجه بود و بیش از ۱۲هزار نفر در این دوره شرکت کردند. در لیگ چهارم بیش از 20 هزار بازی انجام شد و با توجه به امکان شرکت بانوان در تمامی رشته‌ها شاهد حضور بیش از 2000 بازیکن زن بودیم.

دوره چهارم لیگ در رشته‌های فوتبالی شامل PES2018 و FIFA18 روی کنسول‌ Xbox360، کنسول PS4 و PC، رشته کلش رویال به عنوان بازی موبایلی خارجی، رشته کانتر استرایک در بخش تیمی و رشته‌های پسرخوانده و کوییز آو کینگز در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی برگزار شد. با توجه به قرار داشتن در سال حمایت از تولید کالای ایرانی، امسال توجه ویژه‌ به بازی‌های ایرانی در دستور کار دوره چهارم لیگ بازی‌های رایانه‌ای قرار داشت. بازی ایرانی موبایلی کوییز آو کینگز همچون سال گذشته در این رویداد حضور داشت و بازی پسرخوانده نیز به عنوان یک بازی ایرانی پرطرفدار در پلتفرم موبایل برای اولین‌بار حضور در لیگ را تجربه کرد. در لیگ چهارم بازی‌های ایرانی توانستند بیش از 5 هزار شرکت‌کننده را با خود همراه کنند و رشته کوییز آو کینگز پرطرفدارترین بازی‌ لیگ امسال بود.


برترین بازیکنان و تیم‌ها در چهارمین دوره لیگ بازی‎های رایانه‌ای

در لیگ امسال محمد جواد سیفی‌تبار به مقام قهرمانی رشته کلش رویال رسید و محسن گندم‌کار قهرمان بازی ایرانی پسرخوانده شد. در مسابقات کانتر استرایک فینال بین دو تیم VivA و SinisteR برگزار شد که تیم VivA موفق شد با شکست رقیب در میان 28 تیم شرکت‌کننده به مقام اول مسابقات کانتر برسد.

اما سرنوشت نفرات برتر رشته‌های کوییز آو کینگز، FIFA18 و PES2018 به روز پایانی مسابقات گره خورد. در مراسم اختتامیه چهارمین دوره لیگ بازی‌‎های رایانه‌ای که با اجرای مزدک میرزایی برگزار شد و با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همراه بود، قهرمانان این رشته‌ها هم مشخص شدند. براین اساس از میان 8 بازیکن نهایی رشته PES2018 که دو نفر آن‌ها از بخش‌های PC و Xbox360 و 6 نفر آن‌ها از مسابقات کنسول PS4 انتخاب شده بودند، دانیال اسدی و محمدحسین عچرش به فینال مسابقات راه یافتند. نهایتا عچرش موفق شد با شکست رقیب قهرمان PES2018 ایران شود. همچنین محمد جوادی تقوی موفق شد روی سکوی سوم این رشته بایستد.

در رشته FIFA18 نیما صادقی و محمد کمالی بازی فینال را برگزار کردند. این بازی نهایتا به نفع نیما صادقی پایان یافت و این بازیکن موفق شد در رشته FIFA18 مقام قهرمانی را کسب کند. علیرضا بویری و محمدنوید بهوند مشترکا به مقام سوم این رشته از مسابقات چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای دست یافتند.

اما در نهایت و در دقایق پایانی مراسم اختتامیه شاهد برگزاری فینال پرمخاطب‌ترین رشته امسال یعنی بازی ایرانی کوییز آو کینگز بودیم. مهرشاد افراسیابی و شهاب محتشمیان دو شرکت‌کننده‌ای بودند که موفق شدند پس از مجموعه‌ای بازی نفس‌گیر در میان بیش از 5هزار شرکت‌کننده به مسابقه فینال برسند. نهایتا مهرشاد افراسیابی توانست در یک رقابت حساس و هیجان‌انگیز رقیب خود شهاب محتشمیان را شکست دهد و به عنوان قهرمان رشته کوییز آو کینگز شناخته شود. بابک رامین‌نیا مقام سومی این رشته را به خود اختصاص داد.

 

 

5656

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۳۳
  • gccift gccift
تطبیق حرکت کاربران گوگل با ۸۰۰۰ حرکت دیگر

وزارت آموزش و پرورش چین برنامه‌ای برای محافظت از چشم کودکان و نوجوانان با اقداماتی شامل تعدیل و تنظیم تعدادی از بازی‌های آنلاین و جدید و محدود کردن زمان بازی آنها در نظر دارد.

به عنوان بخشی از این طرح که چندین وزارت‌خانه دیگر آن را پشتیبانی می‌کنند، اداره کل مطبوعات و انتشارات ممکن است یک سیستم یادآوری سن مناسب برای بازی‌ها و همچنین اقدامات دیگر برای محدود کردن زمان بازی را اجرا کند.

"شی جین‌پینگ" رئیس جمهور چین اخیرا با اشاره به داده‌های سازمان بهداشت جهانی که نشان می‌دهد چین دارای بالاترین میزان نزدیک‌بینی دوران کودکی در جهان است، خواستار توجه بیشتر به این موضوع شده است.

هدف این است که تا سال 2023 میزان نزدیک‌بینی در کودکان و نوجوانان به میزان 0.5 درصد و بیش از یک درصد در هر سال در استان‌هایی که نزدیک‌بینی یک مسئله بزرگ است، کاهش یابد.

وزارت آموزش و پرورش امیدوار است که نرخ نزدیک‌بینی را در کودکان شش ساله 3 درصد، برای دانش آموزان ابتدایی 38 درصد، برای دانش آموزان نوجوان کمتر از 60 درصد و برای دانش آموزان دبیرستانی کمتر از 70 درصد کنترل کند.

این وزارت‌خانه از والدین می‌خواهد زمان بازی بچه‌ها با وسایل الکترونیکی را محدود کنند و اطمینان حاصل کنند که برنامه غذایی سالم و خواب مناسبی داشته باشند. همچنین آنها را به بازی در خارج از منزل و فعالیت‌های بدنی تشویق کنند.

همچنین می‌خواهد که مدارس هر روز تمرینات چشم را به دانش آموزان بدهند و استفاده از وسایل الکترونیکی را تا 30 درصد در زمان تدریس محدود کنند.

5656

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۹ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۳۵
  • gccift gccift
پایان پادشاهی بیت‌کوین

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، کمپ‌های استعدادیابی ایرانسل و لالیگا در حالی به سومین دوره برگزاری خود رسید که این کمپ با استقبال کم نظیری روبه‌رو بود و تعداد حاضران در این دوره به 100 بازیکن رسید.

بازیکنان حاضر در این دوره از کمپ ایرانسل و لالیگا براساس گروه سنی رده بندی شده و تحت تمرینات به‌روز و حرفه‌ای متناسب با سن و ویژگی‌های فیزیکی خود قرار گرفتند.

 در این دوره از کمپ فوتبال ایرانسل و لالیگا نیز همچون دوره‌های قبلی مربیانی از لالیگا نظیر خاویر لوئیس گارسیا بازیکن سابق باشگاه فوتبال بارسلونا، اتلتیکو مادرید و تیم ملی اسپانیا حضور داشتند و به آموزش نوجوانان حاضر در این کمپ پرداختند.

پیش از این، در تیرماه گذشته ایرانسل اعلام کرده بود برای شرکت در سومین دوره کمپ استعدادیابی ایرانسل و لالیگا خانواده نوجوانان ۱۱ تا ۱۳ سال می‌توانند یک دقیقه ویدیو از بازی فوتبال فرزندانشان برای داوری ارسال کنند.

 پس از داوری صورت گرفته در تیرماه گذشته از میان ویدیوهای رسیده 80 نوجوان به این کمپ دعوت و 20 نوجوان نیز از منتخبان پرشین لیگ (لیگ فوتبال کودکان کار)  به جمع آنها اضافه شدند.

به تمامی بازیکنان حاضر در این کمپ نظیر کمپ اول و دوم مدرک رسمی از سوی لالیگا اهدا شد.

 سومین کمپ فوتبال ایرانسل و لالیگا مثل دو کمپ برگزار شده قبلی، در راستای تفاهم نامه‌‌ای که بین ایرانسل و سازمان لیگ اسپانیا، لالیگا، با دو هدف فراهم آوردن دسترسی مشترکان ایرانسل به محصولات و محتوای ویدئویی باکیفیت و اختصاصی لالیگا و بهبود کیفیت فوتبال در ایران به ویژه در میان جوانان منعقد شده است، برگزار شد.

2121

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۳۹
  • gccift gccift
عملیاتی شدن ماهواره طوفان یاب ناسا در سال ۲۰۱۹

دانشمندان 25 جهش ژنتیکی را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند دلیل زندگی طولانی انسان‌ها را در مقایسه با انسان‌های نخستین توضیح دهند.انسان‌ها می‌توانند تا 120 سال زنده بمانند؛ در حالی که انسان‌های نخستین، تنها نیمی از این زمان را زندگی می‌کردند.دانشمندان توانسته‌اند با روشی جدید، 25 ژن مرتبط با ترمیم زخم، انعقاد خون و بیماری‌های قلبی عروقی را شناسایی کنند.پیری زیستی، زوال عمومی یک اندام است که به ضعف در برابر بیماری و نهایتا مرگ می‌انجامد. این فرآیند، پیچیده و با ژن‌های بسیاری در ارتباط است.پژوهشگران "موسسه بیولوژی تکاملی"(IBE) دریافته‌اند که ممکن است برخی از این ژن‌ها، در طول زندگی گونه انسان، نقش داشته باشند. آنها ژنوم 17 گونه نخستین از جمله انسان را بررسی کردند.

از نقطه نظر سن، انسان‌های نخستین بسیار جالب بودند زیرا با وجود شباهت به انسان‌های امروز، تفاوت بسیاری در طول عمر دارند.از میان همه گونه‌های مورد بررسی، تنها انسان‌ها و دو نمونه از ماکاک‌ها، نسبت به اجداد خود، طول عمر بیشتری دارند."آرکادی ناوارو"(Arcadi Navarro)، سرپرست این پروژه گفت: این پژوهش نشان می‌دهد این گونه‌ها، فرآیند سریعی در تکامل طول عمر دارند. نتایج این بررسی، شواهدی در مورد تمایل این موجودات به طول عمر بیشتر ارائه می‌دهند.دانشمندان باور دارند این یافته‌های جدید می‌توانند به آنها در کشف داروهایی برای درمان بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و داشتن زندگی طولانی‌تر کمک کنند.این پژوهش، در مجله "Molecular Biology & Evolution" به چاپ رسید.
منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۷ شهریور ۹۷ ، ۰۳:۱۰
  • gccift gccift
دستیارهای صوتی دیجیتال لهجه‌های غلیظ را نمی‌فهمند

محمد پورحاجی غلامی متخصص گوش حلق و بینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره علت خون دماغ شدن، گفت: خون‌دماغ شدن‌ را می‌توان به 2 دسته تقسیم کرد؛ در دسته اول خون به صورت عادی از بینی خارج می‌شود و بر خلاف ظاهر ترسناک آن معمولا نشانه بیماری خاصی نیست، از این رو برای پزشکان چندان مهم نیست، دسته دوم اما خبر از بیماریی خطرناک می‌دهد، در این حالت فقط رگه‌های خون یا به اصطلاح خونابه از بینی خارج می‌شود.

وی با اشاره به عدم مشخص بودن علل برخی از خونریزی‌ها، افزود: دلایلی متعدد از جمله التهاب بینی، آلرژی، سینوزیت، خشکی داخل بینی و غیره در بروز این مشکل موثر است، در این بین وجود تومور‌های خوش‌خیم و بدخیم، برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های انعقادی خون از جمله مهم‌ترین بیماری‌هایی است که منجر به این عارضه می شوند، همچنین بیماری فشار خون و آرتریوسکلروز که به معنای کاهش حالت ارتجاعی و شکننده شدن عروق است، در سنین بالا می‌تواند منجر به ایجاد این بیماری شود.

مراقب ضربه‌های وارد شده به بینی‌تان باشید

این متخصص گوش، حلق و بینی با تاکید بر افزایش حساسیت رگ‌های بینی بر اثر ضربه، ادامه داد: گاهی در بزرگسالان استفاده از رقیق کننده‌هایی مثل آسپیرین، این عارضه را تشدید می‌کند و معمولا قطع دوره‌ای دارو و انجام اقدامات لازم مشکل را برطرف خواهد کرد.

پورحاجی غلامی گفت: معمولا در کودکان استفاده از روش‌های محتاطانه مانند استفاده از قطره یا پماد یا در نهایت سوزاندن و تامپون (استفاده از تکنیک فیتیله گذاری) کفایت می‌کند.

آیا بالاگرفتن سر هنگام خون دماغ شدن درست است؟

وی با تاکید به اهمیت مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم خطرناک، تصریح کرد: بسیاری افراد هنگام خون دماغ شدن سر خود را به سمت بالا می‌گیرند که تنها باعث جمع شدن این خون در حلق و آزار فرد شده و کمکی به درمان او نمی‌کند؛ بهترین کار استفاده از قطره‌های نفازولین، اکسی‌متازولین یا انواع مشابه آن است، به این صورت که باید پنبه‌ آغشته به این مواد را بین ۵ تا ۱۰ دقیقه روی بینی نگه داشت.

این متخصص گوش، حلق و بینی یاد‌آوری کرد: پس از انجام آزمایشات لازم و تعیین علت بروز این عارضه، نوع درمان مشخص می‌شود؛ گاهی انجام اقدامات محتاطانه کفایت می‌کند، اما گاهی مجبور به بستن رگ آن قسمت و حتی مجبور به بستن رگ گردن می‌شویم.

2323

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۶ شهریور ۹۷ ، ۰۳:۰۶
  • gccift gccift
hcynnm

 به گزارش روابط عمومی ایرانسل، به منظور حمایت از ناشران، توسعه دهندگان و برنامه نویسان داخلی صنعت بازی رایانه‌ای، ایرانسل با اپ‌استور چارخونه، که به عنوان دومین اپ استور بزرگ ایران شناخته می‌شود امکانات فنی و بازاریابی را به شرکت کنندگان و حاضران در همایش و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران، TGC، ارائه کرد.

چارخونه ایرانسل با رشد چشمگیر سه میلیونی تعداد کاربر و افزایش قابل توجه درآمد در سه سال گذشته، امکانات فنی و بازاریابی نظیر اختصاص API های کاربردی،  کیف پول اختصاصی برای برنامه، فروم اختصاصی برای گفتگو و پاسخ دهی به مسائل فنی، آماروید (سامانه تحلیل و بررسی آنلاین داده‌های برنامه)، ابروید (فضای اختصاصی رایگان برای توسعه برنامه و ذخیره فایل‌ها) و مجله چارخونه را با قابلیت استفاده برای تمام سیستم عامل‌ها ارائه کرده است.

براساس امکانات فنی و بازاریابی ارائه شده، بازی‌سازها می‌توانند با مدل‌های کسب و در آمدی «فروشی»، «اشتراکی» و «درون پرداختی» با چارخونه ایرانسل همکاری کنند.

ایرانسل همچنین برای ناشرانی که علاقمند به ارایه محصول خود در سطوح بین المللی هستند پلتفرم تخصصی بازیک را ارایه کرده است.

همایش و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران بزرگترین رویداد تجاری صنعت بازی در خاور میانه است که از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران و با همراهی شرکت Game Connection فرانسه با حمایت ایرانسل برگزار شده است.

ایرانسل این امکان را فراهم کرده است تا بازی‌سازهایی که قصد همکاری با ایرانسل را دارند با مراجعه به وب‌سایت توسعه دهندگان چارخونه در نشانیdeveloper.charkhoneh.com و یا بازیک  مراجعه کنند.

2121

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۵ شهریور ۹۷ ، ۰۳:۱۵
  • gccift gccift
myeknc

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از ثبت نام تلفن ثابت در همه استان‌های کشور به صورت نامحدود و مشخص شدن تکلیف فیش‌های در نوبت تلفن ثابت به‌زودی اطلاع داد.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۴ شهریور ۹۷ ، ۰۳:۰۵
  • gccift gccift