gccift

gccift

gccift

gccift

۲۱ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

دیدار دوباره مدیرعامل اپل با ترامپ

تصویر جدیدی از آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل در داخل قاب محافظ رویت شد. این دستگاه با ویژگی فیس‌آیدی به بازار عرضه خواهد شد.منبع

  • gccift gccift
گمرک درباره دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز از کالاهای وارداتی توضیح داد

مینگ چی‌کو پیش‌بینی کرده است که با عرضه‌ی آیفون XR به بازار، انتظار می‌رود که تقاضای خرید این گوشی هوشمند بیش از رقم پیش‌بینی‌شده‌ی قبلی باشد. منبع

  • gccift gccift
شیر سوسک، غذای نسل آینده

تکنولوژی بلاک‌چین مدتی است که وارد رسانه‌ها شده و سر و صدا برپا کرده است. این تکنولوژی فعلا در زمینه ارز دیجیتال همچون اتریوم فعالیت بالایی دارد. حالا اچ‌تی‌سی هم قصد دارد برنامه‌های تازه خود را معرفی کند.0
اچ‌تی‌سی از نظر مالی در شرایط خوبی قرار ندارد. اما این شرکت به دنبال راه‌های تازه برای جذب پول و سرمایه است. یکی از این مسیرها بلاک‌چین است. شرکت در حال حاضر قصد دارد یک گوشی تازه با فناوری بلاک‌چین عرضه کند. گوشی بلاک‌چین اچ‌تی‌سی Exodus نام دارد.اگر پیش خود می‌پرسید یک گوشی بلاک‌چین چه چیز خاصی دارد، به زودی به جواب خود خواهید رسید. ما هنوز اطلاعات دقیقی از این گوشی نداریم. اما قرار است که در یک رویداد گوشی بلاک‌چین اچ‌تی‌سی معرفی شود. این رویداد در 30 مهر یعنی کمتر از ده روز دیگر رخ خواهد داد. شرکت اچ‌تی‌سی، برگزاری این رویداد را با انتشار یک ویدئو در صفحه اینستاگرامش اطلاع‌رسانی کرد. گزارش مالی اچ‌تی‌سی کماکان خبر از افت درآمد این شرکت دارد گوشی بلاک‌چین اچ‌تی‌سی پاییز امسال از راه می‌رسد این ویدئو هم اطلاعات مشخصی را نسبت به گوشی بلاک‌چین اچ‌تی‌سی اعلام نمی‌کند. اما طبق گفته فیل کوهن، مدیر پروژه Exodus، این گوشی به صورت پایه قرار است به عنوان یک کیف پول بسیار امن برای ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیت‌کوین عمل کند.سیستم‌عامل اصلی این گوشی اندروید خواهد بود. یک سری پروتکل و اپلیکیشن بر روی سیستم‌عامل سوار می‌شوند تا امنیتی لازم مبادله ارز دیجیتال را تهیه کنند. مشخصات فنی از این محصول منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد که قیمت این محصول حدود هزار دلار خواهد بود. ما هم مانند شما کنجکاو هستیم که از مشخصات کامل‌تر این گوشی مطلع شویم. پس 30 مهر با فارنت همراه باشید تا با گوشی Exodus بیشتر آشنا شویم.منبع
  • gccift gccift
بهبود مدیریت نیروی انسانی به کمک فناوری

شرکت بوستون دینامیک یکی از پیشرفته ترین ربات های خود را برای نخستین بار به طور عملی به کار گرفته است.درهمین راستا قابلیت های آخرین نسخه از ربات چهارپای Spot در سایت ساختمان سازی در ژاپن برای انجام بازرسی ها نمایش داده شده است.
رباتی که ساخت و ساز را بازرسی می‌کند
طی سال های اخیر شیوه تکامل ربات های بوستون دینامیک علاوه بر جذابیت، خطرناک نیز است. این ربات نسخه جدیدی از BigDog و Wildcat است. ربات Spot با الکتریسیته فعال می شود که بسیار کوچکتر و شکیل تر از نمونه های قبلی است. همچنین طوری طراحی شده که می تواند در محیط های انسانی به راحتی کنترل شود.این ربات در سایت های ساختمان سازی شرکت های تاکناکا و فوجیتا در ژاپن کار می کند.
رباتی که ساخت و ساز را بازرسی می‌کند
در سایت فوجیتا ربات هیچ بازویی نداشت بلکه مجهز به یک جعبه پلاستیکی درخشان روی پشت خود بود. در قسمت انتهایی هر ربات نیز یک دستگاه جهت یابی مخروطی شکل در قفس محافظتی قرار داشت.این ربات شبیه یک سگ در سایت تردد می کرد و گاهی اوقات برای بررسی مواردی توقف می کند. به گفته شرکت بوستون دینامیک، ربات اسپات در نیمه دوم سال جاری برای کاربردهای مختلف عرضه می شود.
رباتی که ساخت و ساز را بازرسی می‌کندمنبع
  • gccift gccift
نگاهی به دشواری‌های پرورش غذا در مریخ

راگوزین به شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: اجرای برنامه فضایی سفر به ماه و ساخت ایستگاه فضایی بین المللی در این کره را با همکاری دوستان چینی دور از انتظار نمی دانیم.
وی افزود: ما در سال های آینده می توانیم در این زمینه همکاری مشترکی داشته باشیم.
روسیه و چین پیش از این پروتوکل توسعه همکاری در زمینه برنامه ساخت موشک، و برنامه های اکتشافی در ماه و کهکشان های دور را امضا کردند.
راگوزین هفته گذشته نیز در دیدار با مسئولان چینی، چشم انداز همکاری دوجانبه میان مسکو و پکن در زمینه فضا را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

5656

منبع
  • gccift gccift
مایکروسافت آزمایش آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 را آغاز کرده است

به گزارش خبرآنلاین، نمایشگر تبلت پیکسل اسلیت 12.3 اینچی موسوم به Molecular Display با رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل و 10 سال عمر باتری دی یک‌بار شارژ است.{لینک}

2 ساعت 15 دقیقه هم طول می‌کشد تا 100درصد شارژ شود. کیبورد جدید و 199 دلاری گوگل به نام Pixel Slate Keyboard و قلم دیجیتال Pixelbook Pen به قیمت 99 دلار توسط این تبلت پشتیبانی فنی می‌شود.

دکمه مخصوص گوگل اسیستانت روی این تبلت تعبیه‌شده تا دسترسی آسان فراهم شود.همچنین این تبلت مجهز به حسگر اثرانگشت است.

وزن تبلت 721 گرم بدون کیبورد و بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده است.

سیستم‌عامل کروم است که برنامه‌های اندرویدی روی آن اجراشده و کاربر می‌تواند از روی گوگل پلی اپلیکیشن دانلود و نصب کند.

مدل مجهز به پردازنده اینتل سلرون با 4 گیگ رم/ 32 گیگ حافظه و یا 8 گیگ رم و 64 گیگ حافظه  به قیمت پایه 599 دلار عرضه می‌شود.

مدل مجهز به پردازنده نسل هشتم اینتل m3 با 8 گیگ رم و 64 گیگ حافظه به قیمت 799 دلار عرضه می‌شود.

مدل مجهز به پردازنده اینتل i5 با 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه به قیمت پایه 999 دلار عرضه می‌شود.

مدل مجهز به پردازنده اینتل i7 نسل هشتم با 16 گیگ رم و 256 گیگ حافظه به قیمت پایه 1599 دلار عرضه می‌شود.

رونمایی گوگل از تبلت "پیکسل اسلیت" / عکس

رونمایی گوگل از تبلت "پیکسل اسلیت" / عکس

رونمایی گوگل از تبلت "پیکسل اسلیت" / عکس

رونمایی گوگل از تبلت "پیکسل اسلیت" / عکس

رونمایی گوگل از تبلت "پیکسل اسلیت" / عکس

5656

 

منبع
  • gccift gccift
۹۹ درصد استارتاپ های چینی در زمینه خودروهای برقی، ناموفق خواهند بود

شرکت آمریکایی "یولک"(YOLK)، فناوری جدیدی برای شارژ ابزار هوشمند با انرژی خورشیدی ارائه داده است. این فناوری، یک پنل خورشیدی به شکل یک بشقاب صبحانه است که دستگاه همراه آن، با انرژی خورشیدی شارژ می‌شوند.در این بشقاب یک پورت USB به شکل پنیر "بری"(brie) قرار دارد که به یک پاور بانک به شکل بطری شیر، متصل می‌شود. همچنین در بشقاب، یک اسپیکر به شکل پنیر سوئیسی، یک فانوس به شکل پنیر ریکوتا و یک شمع پلاسمایی به شکل پنیر کاکیوکاوالو قرار گرفته اند.بشقاب پنیر، انرژی خورشیدی را جذب و در پاور بانک بطری شیر ذخیره می‌کند. آهن‌رباها و ابزار اتصال ویژه، می‌توانند بطری شیر را به هر کدام از پنیرهای موجود در ظرف متصل و آنها را شارژ کنند.بشقاب می‌تواند پنج ولتاژ تا 1.2 آمپر انرژی تولید کند که برای شارژ یک تلفن همراه مناسب است.کاربران می‌توانند بشقاب پنیر خورشیدی را به پنجره، کیف رودوشی، کوله‌پشتی و یا هر نقطه دیگری که در معرض نور آفتاب قرار دارد، متصل کنند.با استفاده از این ابزار، می‌توان تلفن همراه را با زاویه پنج، 30 یا 60 درجه در معرض نور خورشید قرار داد.پاور بانک بطری شیر، قابل اتصال به هر یک از پورت‌های پنیر شکل است و با وجود آن، نیازی نیست که کاربر نگران شارژ ابزار هوشمند خود باشد.
منبع
  • gccift gccift
ثبت‌ نام نامحدود تلفن ثابت در همه استان‌ها امکان‌پذیر شد

منشاء اصلی رسوباتی که تل‌های شنی مریخ را تشکیل می‌دهند، برای مدت طولانی مورد بحث بوده است. در حالیکه تل‌های ماسه‌ای در زمین عمدتا توسط اجزای سنگ کوارتز حاوی پوسته قاره‌ای گرانیت تشکیل می‌شوند بنابراین اغلب پژوهشگران می‌گویند که تل‌های شنی مریخ از جریان‌های آتشفشانی فرسوده یا رسوبات ته نشین شده تشکیل شده است.

در این تصویر، وضعیت منحصر به فردی که در آن تل‌های ماسه‌ای کوچک در امتداد قله یک کوه بزرگ که دارای یک مایل ارتفاع است، قرار دارند قابل مشاهده است.

در نقطه بالایی این تل‌ می‌توان چندین لایه رسوبات تیره که در مجاورت دیگر تل‌ها قرار گرفته‌اند را مشاهده کرد .

با پرتاب فضاپیمای "مدارگرد شناسایی مریخ"(Mars Reconnaissance Orbiter) در سال ۲۰۰۵ ، پژوهشگران با مطالعه تصاویر با وضوح بالایی که این فضاپیما ثبت کرده است، می‌توانند درک بهتری از سیاره سرخ داشته باشند.

مدارگرد شناسایی مریخ یک فضاپیمای چندمنظوره ناسا می‌باشد که برای شناسایی و اکتشاف مریخ از روی مدار، طراحی شده‌ است. هنگامیکه این مدارگرد به مدار مریخ رسید، به پنج فضاپیمای دیگر در مدار یا روی سطح آن سیاره پیوست: نقشه‌بردار سراسر مریخ، مارس اکسپرس، ادیسه مریخ و دو مریخ‌نورد؛ و سپس به بیشترین رکورد عملکرد یک فضاپیما در اطراف مریخ رسید. این فضاپیمای ۷۲۰ میلیون دلاری توسط لاکهید مارتین و زیر نظر آزمایشگاه پیشرانه جت ساخته شده‌است.

پرتاب آن در ۱۲ اوت ۲۰۰۵ انجام شد. مدارگرد شناسایی مریخ شامل یک دسته از افزارهای علمی از قبیل دوربین‌ها، طیف‌سنج‌ها و رادار هستند که برای کاوش زمین‌چهره‌ها، چینه‌شناسی، کانی‌ها و یخ مریخ می‌باشند که این‌ها راه را برای فضاپیماهای آینده با نشان‌ دادن چگونگی وضع هوای روزانه و سطوح، عوامل بالقوه سطوح فرود، و میزبانی ارتباطات جدید از راه دور باز می‌کنند. سامانه ارتباط از راه دور مدارگرد شناسایی مریخ از همه ماموریت‌های میان‌سیاره‌ای پیشین اطلاعات بیشتری را به زمین فرستاده‌ است و این مدارگرد بیشترین توانایی ایستگاه بازپخش ماهواره‌ای را برای ماموریت‌های آینده خواهد داشت.

 

5656

منبع
  • gccift gccift
همایش و نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران با حمایت ایرانسل برگزار شد

به گزارش خبرآنلاین، اما به‌زودی شاهد یک شماره به‌جای حرف جلوی نام استانداردهای وای فای خواهیم بود  که جدیدترین آن‌ها وای فای 6 است که 2019 روی محصولات جدید عرضه می‌شود.{لینک}

گروه وای فای یا Ai-Fi Alliance به‌عنوان مسئول نام‌گذاری و مدیریت بر استاندارد بی‌سیم تصمیم گرفته‌اند تا زین پس به‌جای نامیدن استانداردها با حروف، از شماره نسخه استفاده کنند و بدین ترتیب اسامی زیر برای استاندارهای موجود انتخاب شد:

Wi-Fi 1: 802.11b / 1999

Wi-Fi 2: 802.11a /  1999

Wi-Fi 3: 802.11g /  2003

Wi-Fi 4: 802.11n /  2009

Wi-Fi 5: 802.11ac  / 2014

 

اما استاندارد 802.11ax که سال آینده روی محصولات جدید می‌آید، نام وای فای 6 خواهد داشت و کاربران از طریق شماره می‌توانند نوع استاندارد بی‌سیم نصب‌شده روی محصول خود را بفهمند. بدین ترتیب وقتی کاربر بفهمد وای فای 5 دارد، بدین معنی است که دستگاه وی از سایر نسخه‌های قبلی نیز پشتیبانی می‌کند و داستان برای کاربر نهایی قابل‌فهم‌تر می‌شود.

گروه وای فای همچنین از سازندگان خواسته است تا نسخه وای فای روی سخت‌افزار  و نرم‌افزار حک شود تا کاربر هنگام اتصال لپ‌تاپ و ... نسخه وای فای خود را متوجه شود.

نسخه‌های جدید معمولاً سریع‌تر با عملکرد بالاتر نسبت به نسخه‌های قبلی ساخته‌وپرداخته می‌شود و وای فای 6 که 2019 می‌آید، از این قاعده مستثنا نیست.

 

5656

 

منبع
  • gccift gccift
بالاگرفتن سر هنگام خون دماغ شدن؛ خوب یا بد؟

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، "موسسه ملی علم و فناوری پیشرفته ژاپن"(AIST)، از نخستین نمونه یک ربات جدید رونمایی کرده که در صورت کمبود نیروی انسانی، می‌تواند به ساخت و ساز کمک کند.

اگرچه این ربات موسوم به "HRP-5P" آهسته کار می‌کند اما دقت بسیار بالایی دارد و فناوری امیدوارکننده‌ای برای جایگزین شدن در کارهای انسان به شمار می‌رود. "HRP-5P"، بسیار انعطاف‌پذیر است و طوری طراحی شده که می‌تواند حرکات انسان را در محیط‌های کاری پیچیده، تقلید کند.

فناوری خودکار در حوزه صنعت، تولید انبوه را با سرعت بالایی، متحول می‌کند. با وجود افزایش به کارگیری ربات‌ها در خط تولید کارخانه‌ها، هنوز هم نیاز به نیروی انسانی برای بسیاری از کارها احساس می‌شود.

هدف سازندگان این ربات، رفع نیاز به کارگران انسان است. در مقاله این پژوهش آمده است: با توجه به رشد قابل توجه سن جوامع، روبرو شدن با کمبود نیروی انسانی در آینده، یک مشکل اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و حل این مشکل با کمک فناوری رباتیک، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

نمی‌توان گفت که HRP-5P، پیشرفته‌ترین رباتی است که تاکنون دیده شده اما طراحی رباتی که می‌تواند با حرکاتی مشابه حرکات انسان، بارها را حمل کند، گام بزرگی به سوی آینده محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع
  • gccift gccift